VÅR GRUNDARE
DR MÅRTEN

Mårten Österlund studerade molekylärbiologi på Stockholms universitet, och tog sin examen som filosofie doktor i molekylärbiologi 1986 vid Uppsala universitet.

Dr Mårten fortsatte sedan med två års postdoktorala studier vid det berömda Pasteur-institutet i Paris. Efter det tillbringade Dr Mårten många år i olika ledande befattningar på ett antal läkemedelsföretag, t.ex. Karo Bio och Meda. Under den tiden skaffade han sig en omfattande kunskap om läkemedelsmarknaden, samlade erfarenheter från forskning och klinisk utveckling av läkemedel, samt deltog i många framgångsrika lanseringar av innovativa produkter. 2018 grundade Dr Mårten Pharma Way AB. Företaget arbetar just nu med att lansera Dot Shot i övriga Europa och USA.

 

 






PHARMA WAY UNIK KOMBINATION AV KOMPETENS



JOACIM FOLKESSON EN VIKTIG DEL AV PHARMA WAY SEDAN SEPTEMBER 2018.

Joacim Folkesson är en internationellt erfaren Försäljnings - och Marknadsdirektör med mer än trettiofem års arbete inom marknadsförings-, försäljnings- och reklamföretag samt livsmedels- och dryckesindustrin.

Under åren i dryckesbranschen lyckades Joacim skapa och bygga upp välkända varumärken som Pilsner Urquell, Boddington, Gaymers Cider bara för att nämna några. Att förhandla och upprätta goda förbindelser med producenter och partner internationellt var nyckeln till framgång. Joacim var också en pionjär i Skandinavien när digital skyltning började komma som det nya marknadsföringsverktyget.

Under de senaste 10 åren har Joacim ansvarat för Skandinavien och Baltikum för ett internationellt reklamföretag baserat i mer än 140 länder, som arbetar med några av de största företagen på den nordiska marknaden, såsom Unilever, P&g, Electrolux, Mondelez bara för att nämna några.

PETER GYÖRKI, VD OCH GRUNDARE AV GYÖRKI +, VARUMÄRKESKONSULT OCH ORDFÖRANDE I PHARMA WAY STYRELSE SAMT DELÄGARE I BOLAGET.

Peter Györki har över 30 års erfarenhet av mode, design och varumärkesutveckling. För några av världens ledande varumärken.

Grundare och under 10 år Vd för Skandinaviens ledande designbyrå, som växte till att bli en del av världens största byrånätverk. Arbetade i sex år efter försäljningen med att bygga bolaget internationellt samt anpassa organisationen till den internationella kulturen med bibehållen lönsamhet och kreativ excellens.

Huvudfokus idag är rådgivning och stöd för att leda förändring i organisationer samt utveckling av kreativa processer. I verksamheten ingår även coachning av personer i ledande ställning.